5 prvků pro kvalitní webdesign

5 prvků pro kvalitní webdesign

5 prvků pro kvalitní webdesign 

Webdesign není zdaleka jen o vkládání grafických prvků a textu na stránky. Webdesigner musí vymyslet také spousty dalších věcí, kterých si návštěvník stránek třeba ani nevšimne.

Zákazníci vnímají grafiku podvědomě a často ani netuší, že právě design a struktura webu rozhoduje o tom proč si koupil novou TV, dovolenou, či objednal nějakou službu právě na těchto stránkách.

1. Volba barev
Každá barva má jiný vliv na psychiku člověka – modrá působí důvěryhodně, ale chladně, červená energicky, ale i výstražně. Důležité je barvy sladit tak, aby působily harmonicky, navzájem se doplňovaly, a aby zvýrazňovaly identitu firmy či navodily požadovanou atmosféru stránek.

2. Promyšlená typografie
Knihu, která má špatně navrženou typografii a sazbu, by jste brzo odložili i kdyby to bylo vrcholné dílo známého klasika. U webdesignu je to stejné – špatná volba barvy, nebo velikosti textu či nadpisů odradí každého potenciálního zákazníka. Kvalitný grafik zná zásady správné typografie.

3. Konzistence
Konzistentní grafika je základním předpokladem kvalitního webu. Web bez pravidelných linií a jednotného stylu grafiky (např. zaoblení a odsazení grafikých prvků) působí nedůvěryhodně. Správný designér dává pozor na přesnost a preciznost své práce, aby byl její výsledek v dokonalé harmonii.

4. Použitelnost
Také nemáte rádi, když v obchodě nemůžete najít zboží, které právě hledáte? Na webu platí to stejné. Použitelná webová grafika se drží přesných zásad a konvencií tak, aby byla dokonale přehledná a aby se na výsledné stránce nikdo neztratil. Dobrý webdesigner ví jak účinně rozmístit prvky webu, jak pracovat s prázdným místem a jak zvýraznit důležité části.

5. WOW efekt
WOW efekt je něco, co se nedá vyčíst v žádné knize. K nápadu, který udělá webdesign jedinečným, vede někdy dlouhá cesta a někdy vznikne v hlavě kreativního grafika téměř okamžitě. Ať už je to efektní titulní fotografie, originální grafický prvek, nebo něco vtipného, odvážného či bláznivého, úspěch to zaznamená tehdy, když to ve vás zanechá ten správný dojem a udělá grafiku zajímavou i zapamatovatelnou.