Pokud mají stránky plnit svůj účel, tzn. přinášet nové kontakty, rozhodně na nich nesmí chybět:
- popis služby/produktu,
- reference,
- výzva k akci,
- telefonní číslo,
- kontaktní/poptávkový formulář,
- lákadlo pro potenciální klienty
Popis služby/produktu
Návštěvník se musí rychle dozvědět odpovědi na otázky „O čem tato stránka je?“, „Pro koho tato stránka je“ a „Co dostanu já?“. Příklad: Stavíme ekologické domy v Plzni. Přijďte na osobní prohlídku moderního bydlení. Tím si chytíte pozornost návštěvníka a můžete mu sdělit další informace a případně vysvětlit nebo ukázat proč zvolit právě Vás.
Reference
Reference je nejlepší reklama. Buduje důvěru k tomu, co říkáte, píšete a nabízíte. Pokud už máte své stálé zákazníky, kteří jsou s Vámi spokojení, určitě Vám referenci poskytnou. Pokud je nemáte, tak zatím nepotřebujete stránky.
Výzva k akci
Návštěvník si přečetl Vaši nabídku a z reference vidí, že dokážete splnit to co nabízíte. Teď je potřeba mu říct, co má pro to udělat. Na konec každé stránky proto umístěte jasnou výzvu k akci. Výzva musí zaujmout a musí ho motivovat k provedení akce. Pár příkladů:
- Vyžádejte si naši cenovou nabídku a osobní prezentaci!
- Chcete si prohlédnout celou naši kolekci? Zadejte svůj email a my Vám pošleme katalog do emailu.
- Máte zájem o bližší informace nebo cenovou nabídku? Zavolejte na číslo, nebo nám napište! Ozveme se Vám co nejdříve zpět.
- Klikněte a podívejte se, jaké varianty produktu máme pro Vás připravené.
- Klikněte a získejte slevu 5 % na Vaši objednávku
Telefonní číslo
Telefonní číslo dejte ke každé výzvě k akci, každému formuláři a umístěte ho viditelně do pravého nebo levého horního rohu na každé stránce.
Poptávkový/kontaktní formulář
Pokud chceme získávat poptávky, musí být na stránkách kontaktní formulář. Umístěte ho nejen na hlavní stránku, ale také na všechny další stránky. Návštěvník pak nemusí přemýšlet a hledat. Nepřipravujte příliš dlouhé texty, sdělte jim vše podstatné, co je potřeba a vyzvěte je k tomu, že pokud chtějí více informací, budete je kontaktovat a připravíte jim individuální nabídku.
Lákadlo pro potenciální klienty
Když návštěvník přijde na stránky tak si buď něco objedná, nebo hned odejde. A co když se mu líbíte, ale zatím ještě nechce objednat? Nejčastěji potřebuje více času a informací. Na Vás je mu obojí nabídnout. Šikovně umístěné lákadlo dokáže udělat divy. Výměnou za email nabídnete např. několik tipů z oblasti, která souvisí s Vaším oborem a mohla by návštěvníka zajímat. Možností je několik, např. pokud máte ebook, využijte ho, pokud píšete blog, nabídněte jeho odběr emailem. V samotném formuláři stačí pouze 2 políčka a to jméno a email. Lákadlo také patří na každou stránku.
Jednoduše zjednodušujte
Webové stránky mají sloužit hlavně k získávání zákazníků. Pokud do stránek pouze investujete (čas, peníze), tak je něco špatně. Z informací v tomto článku rychle najdete, kde může být zakopán pes. U svých stránek se zaměřte na ty nejdůležitější informace, které vedou k registraci a hlavně ke koupi. Všechno ostatní smažte.
Platí, že pokud návštěvník má zájem o produkt, službu, kterou nabízíte, přijde na Vaše stránky, v referencích si ověří, že jste spolehlivý dodavatel a objedná. Jestli pouze hledá více informací o dané problematice, snadno ho získáte pomocí lákadla. Zanechá Vám svůj kontakt a pokud mu poskytnete zajímavé a cenné informace, stane se Vaším zákazníkem později.