6 věcí, které by na webu rozhodně neměli chybět

6 věcí, které by na webu rozhodně neměli chybět

Pokud mají stránky plnit svůj účel, tzn. přinášet nové kontakty, rozhodně na nich nesmí chybět:

  • popis služby/produktu,
  • reference,
  • výzva k akci,
  • telefonní číslo,
  • kontaktní/poptávkový formulář,
  • lákadlo pro potenciální klienty

Popis služby/produktu

Návštěvník se musí rychle dozvědět odpovědi na otázky “O čem tato stránka je?”, “Pro koho tato stránka je” a “Co dostanu já?”. Příklad: Stavíme ekologické domy v Plzni. Přijďte na osobní prohlídku moderního bydlení. Tím si chytíte pozornost návštěvníka a můžete mu sdělit další informace a případně vysvětlit nebo ukázat proč zvolit právě Vás.

Reference

Reference je nejlepší reklama. Buduje důvěru k tomu, co říkáte, píšete a nabízíte. Pokud už máte své stálé zákazníky, kteří jsou s Vámi spokojení, určitě Vám referenci poskytnou. Pokud je nemáte, tak zatím nepotřebujete stránky.

Výzva k akci

Návštěvník si přečetl Vaši nabídku a z reference vidí, že dokážete splnit to co nabízíte. Teď je potřeba mu říct, co má pro to udělat. Na konec každé stránky proto umístěte jasnou výzvu k akci. Výzva musí zaujmout a musí ho motivovat k provedení akce. Pár příkladů:

  • Vyžádejte si naši cenovou nabídku a osobní prezentaci!
  • Chcete si prohlédnout celou naši kolekci? Zadejte svůj email a my Vám pošleme katalog do emailu.
  • Máte zájem o bližší informace nebo cenovou nabídku? Zavolejte na číslo, nebo nám napište! Ozveme se Vám co nejdříve zpět.
  • Klikněte a podívejte se, jaké varianty produktu máme pro Vás připravené.
  • Klikněte a získejte slevu 5 % na Vaši objednávku

Telefonní číslo

Telefonní číslo dejte ke každé výzvě k akci, každému formuláři a umístěte ho viditelně do pravého nebo levého horního rohu na každé stránce.

Poptávkový/kontaktní formulář

Pokud chceme získávat poptávky, musí být na stránkách kontaktní formulář. Umístěte ho nejen na hlavní stránku, ale také na všechny další stránky. Návštěvník pak nemusí přemýšlet a hledat. Nepřipravujte příliš dlouhé texty, sdělte jim vše podstatné, co je potřeba a vyzvěte je k tomu, že pokud chtějí více informací, budete je kontaktovat a připravíte jim individuální nabídku.

Lákadlo pro potenciální klienty

Když návštěvník přijde na stránky tak si buď něco objedná, nebo hned odejde. A co když se mu líbíte, ale zatím ještě nechce objednat? Nejčastěji potřebuje více času a informací. Na Vás je mu obojí nabídnout. Šikovně umístěné lákadlo dokáže udělat divy. Výměnou za email nabídnete např. několik tipů z oblasti, která souvisí s Vaším oborem a mohla by návštěvníka zajímat. Možností je několik, např. pokud máte ebook, využijte ho, pokud píšete blog, nabídněte jeho odběr emailem. V samotném formuláři stačí pouze 2 políčka a to jméno a email. Lákadlo také patří na každou stránku.

Jednoduše zjednodušujte

Webové stránky mají sloužit hlavně k získávání zákazníků. Pokud do stránek pouze investujete (čas, peníze), tak je něco špatně. Z informací v tomto článku rychle najdete, kde může být zakopán pes. U svých stránek se zaměřte na ty nejdůležitější informace, které vedou k registraci a hlavně ke koupi. Všechno ostatní smažte.

Platí, že pokud návštěvník má zájem o produkt, službu, kterou nabízíte, přijde na Vaše stránky, v referencích si ověří, že jste spolehlivý dodavatel a objedná. Jestli pouze hledá více informací o dané problematice, snadno ho získáte pomocí lákadla. Zanechá Vám svůj kontakt a pokud mu poskytnete zajímavé a cenné informace, stane se Vaším zákazníkem později.