Jak udělat stránky, aby opravdu přiváděly zákazníky

Pro ty opravdové podnikatele už dávno neplatí, že jsou webové stránky pouze jakousi virtuální vizitkou.

Jestli chcete být ve vyhledávání mezi prvními, mám pro Vás bohužel špatnou zprávu – není to totiž o Vás, ale hlavně o zákaznících, kteří hledají řešení pro své potřeby a problémy.

Začínáte nový projekt, a hned přemýšlíte, jak udělat kvalitní stránky?

Pár otázek pro začátek

Štěstí přeje připraveným a tak je dobré si některé věci dopředu připravit. Vyhnete se pak zbytečným zdržením a komplikacím.

1. Kde to bude viset

Doména je Vaše adresa, na které Vás uživatelé internetu najdou. Měla by korespondovat s Vaší činností, s tím, co zákazníci hledají a případně nést přímo Vaše jméno. např. „psi-utulek-brno.cz“.

Hlavně mějte na paměti, že doména musí být snadno zapamatovatelná, nezaměnitelná a bez zbytečných složitých výrazů. Jinak Vás zákazníci při hledání nenajdou.

2. Jak to bude vypadat

Grafika by měla dodržovat firemní identitu, což znamená hlavně firemní logo a barvy, aby byly stránky snadno zařaditelné.Všichni chceme, aby naše stránky byly krásné, jedinečné a co nejvíc odlišné od konkurence. Studie ale ukazují, že daleko více záleží na textovém obsahu než na samotné grafice a ve skutečnosti jsou kreativní nápady spíše velmi často kontraproduktivní.

3. Co tam bude napsáno

Při přípravě textů mějte na paměti, že texty nejsou slohové cvičení, ale musí obsahovat podstatné informace pro zákazníky.

V textech by se měla objevit klíčová slova související s činností, kterou propagujete. V případě truhlářství to mohou být následující: truhlářství, výroba nábytku, výroba židlí, truhlářství na zakázku atd. S výběrem klíčových slov Vám mohou pomoci kamarádi, nebo spolupracovníci – jednoduše se jich zeptejte jaká slova by použili, pokud by chtěli najít Vaše služby.

4. Další podklady

Fotky můžou změnit stránky a šablonu k nepoznání. Určitě doporučuji udělat si vlastní fotky, které jsou přirozené a nepřijdou vůbec draho (500 – 1000 Kč). Návštěvník ihned vidí, s kým má tu čest. Pokud máte hezké fotky provozovny nebo obrázky svých produktů – super, použijte je! Pokud nezačínáte od nuly, a máte už nějaké spokojené zákazníky, požádejte je o referenci. Pokud jsou s Vámi spokojeni, určitě Vám ji ochotně poskytnou. U každé reference by mělo být i uvedeno konkrétní celé jméno a případně pozice ve společnosti. Doporučení je potom mnohem důvěryhodnější.

Ti opravdu odvážní natočí video. Prostřednictvím videa navážete s návštěvníky daleko lepší komunikaci a můžete tak rychle návštěvníkům ukázat nebo říct něco o své činnosti. Obecně totiž uživatelé internetu moc nečtou a raději si pustí video. Nemusí být ani nijak dlouhé – optimální délka videa jsou 2-3 minuty.

5. Jak to všechno poskládat

První stránka bude úvodní stránka. Na tu umístěte hlavní informaci o tom, co nabízíte, přidejte magnet s kontaktním formulářem a telefonní číslo. Můžete v několika bodech napsat, proč by si měl návštěvník vybrat zrovna Vás, přidejte jednu referenci a hotovo.Dopředu si rozmyslete, jak budou stránky strukturované. Není potřeba naplnit 20 stánek textem. Pro začátek stačí 4 stránky. Rozšířit web můžete vždycky.

Druhá stránka ponese informaci o službě nebo produktu. Připravte text, který ponese informace co děláte, pro koho to je, vlastnosti, výhody i nevýhody. I sem přijdou obrázky, fotografie případně video. Na konci stránky nesmí chybět kontaktní formulář pro poptávku produktu nebo služby.

Na třetí stránku umístěte všechny své reference a pár informací o Vás. Pokud začínáte a ještě žádné nemáte, bude tato stránka obsahovat pouze informaci o Vás, o výhodách spolupráce s Vámi. Vynechte ale hodnocení, že jste nejlepší, největší apod.

Čtvrtá stránka bude obsahovat kontakt na Vás. Přidejte informaci o tom, kde Vás můžou zákazníci navštívit, provozní dobu, přidejte mapku a kontaktní formulář.

6. Jaký systém zvolit

Pro Vaše nové stránky doporučuji zvolit tzv. redakční systém. Pomocí redakčního systému dokážete snadno spravovat své stránky bez nutnosti programátorských znalostí. Máte výhodu, že si sami můžete měnit skoro celý obsah stránek. Přidat novou stránku, přidat referenci, upravit kontakt apod.