Základ on-line reklamy je pořádná landing page

Landing page neboli doslova přistávací stránka pro vaši reklamu. Zkrátka stránka kam přivedete vaše zákazníky z reklamy na internetu.

Jasně, můžete potencionální zákazníky vodit přímo do nabídky všech služeb/produktů. Hlavní výhodou landing page je však maximální optimalizace na to klíčovou frázi reklamy. Získáte tak lepší prodejní zacílení a prodejní konverzi. Landing page je vlastně taková druhá titulní stránka. Musí být proto perfektní.

STRÁNKA S JASNÝM CÍLEM

A tím je konverze. Alfa omega všeho. A taková správná landing page by měla být sice designovým skvostem ale stále maximálně jednoduchá, aby návštěvníka nerozptylovala a směřovala k tomu jedinému cíli – nákupu, registraci, „whatever“. Takže, vážení, žádné hromady textu nebo grafiky. Tady je inspirace.

Landing Page

VOLÁNÍ DO AKCE

Nejdůležitější jsou tzv. call-to-action prvky, které jsou mimořádně důležité ale bohužel opomíjené. Hlavní zásada je, že náš call-to-action prvek musí návštěvníkovi říct, co má udělat: „Zaregistrovat, Koupit, …“. Jasně a výstižně. Určitě ne něco jako: „Nový newsletter každý týden“. Za prvé se Vám to nevleze do nějakého normálně vypadajícího tlačítka a za druhé na to nikdo neklikne. Věřte mi. Druhá hlavní zásada je, že je třeba, aby byl call-to-action prvek vidět. Ideální je tak dát výzvu do tlačítka, které graficky vyčnívá. A ještě jedna zásada. Takových tlačítek nemůže být na webové stránce příliš. Mohlo by to vést k rozhodovací paralýze a návštěvník by si pak nevybral a raději by odešel. Představte si, jak stojíte před regálem s opravdu velkým množstvím bot… A teď, které si vyberete?

KONVERTUJI, NERUŠIT

Jak jste viděli nahoře. V jednoduchosti je síla a konverze. Krom jednoduchosti a elegance by ale měla být ta pravá landing page promyšlená i z hlediska pořadí a rozložení obsahu. Tomu se někdy trefně říká eyeflow. Klíč je v tom, jak seřadit prvky a obsah, aby nerušil pozornost návštěvníka a postupně a logicky ho konvertoval a na konci nabídl ono magické tlačítko. Ideální je začít trefným nadpisem, který jasně komunikuje výhodu. Přihodíme fajn perex a grafiku pro příjemný pocit a občas využijeme nějakou tu šipku. Ta pomůže s udržením směru čtení. V hlavní roli tu pak ještě musíme obsadit zajímavý text, který návštěvníka provede celou stránkou až na konec.

Readitforme landing page

Vidíte v tom ten proces? A v každé části konverzní tlačítko „Get startarted“? To je ono.

PÁR VYCHYTÁVEK NA KONEC

Ty si můžete vyzkoušet hned nebo je jen promyslet a nasadit až později.

Vychytávka první. „Omezení množství zboží“ reprezentované odpočitáváním je stále fungující trik, který nejisté návštěvníky přiměje rychleji se rozhodnout a pořídit časově omezenou nabídku.

Vychytávka druhá. Důvěra je víc než jen slovo. Dejte svým potenciálním zákazníkům možnost vyzkoušet si váš produkt. Těm nerozhodnutým, kteří neví, zda vaši službu/produkt využijí tak jak chtějí, to pomůže v rozhodnutí. Minimálně tak získáte kontakt a mailovou adresu. A to se počítá, ne?

Tak co? Budete předělávat svoje landing pages?