Pár důvodů, proč mít nebo nemít blog

Pár důvodů, proč mít nebo nemít blog

Chcete rozjet vlastní blog, ale stále ještě váháte? Poradíme vám jak na to. Po velkém blogovém boomu v roce 2008 a hromadné vlně různých webových deníčků, přichází období temna.

Množství firemních blogů v roce 2012 kleslo meziročně až o čtvrtinu a nové blogy už nepřibývají tak závratnou rychlostí. Takže: „Založit nebo ne?“.

Firemní blog? Určitě!

Tak zaprvé. Blog s kvalitními texty je dalším způsobem, jak pomoci lepší pozici vašeho webu ve výsledcích vyhledávání (SEO). Pokud máte nějaký zajímavý obsah, o kterém se můžete rozepsat, vytvořili jste si seznam klíčových slov, pusťte se do toho! Google a Seznam vaši píli ocení a na web si nalákáte více návštěvníků. Konec, konců. Zajímavý a kvalitní obsah ocení i samotní čtenáři, kteří se budou vracet.

Zadruhé. Lepší ekonomická čísla. Až 60 % firem, které si vedou vlastní blog se zajímavým a kvalitním obsahem, získávají více zákazníků a daří se jim s nimi lépe budovat dobré vztahy. Jasně. Pokud je celý koncept dobře promyšlený a blog se nenechává jen tak ležet na webu – chce to na články odkazovat, chlubit se, posílat novinky mailem – zákazníci a návštěvníci pak budou mít pocit, že je o ně postaráno a důvěra poroste.

Zatřetí. Obsah blogu působí dlouho, opravdu dlouho. Jednou vydaný článek může návštěvníky lákat stejně dobře dnes i zítra nebo za tři roky. Není to tedy jen plácnutí do vody, ale nástroj s dlouhotrvajícím efektem.

Začtvrté. Mohou si vás všimnout i média nebo sdílet fanoušci. Opravu výživný obsah se tak může šířit sám a vy si budete mnout ruce a sledovat rostoucí návštěvnost webu.

Necháme to jiným.

I tak to může dopadnout a nemusí to být vůbec špatně.

Pokud prostě děláte monotónní práci nebo se nemáte s čím pochlubit, nemá moc smysl do blogu investovat jakoukoliv energii. Stálo by vás to zbytečné úsilí, trápení a čas, který byste mohli věnovat třeba tomu, že si uděláte pořádek v objednávkách.

Pokud vaše cílovka nechodí na internet. Živíte se tradičním řemeslem, děláte svoji práci skvěle, ale neměli byste pro koho psát, je rozhodnuto. Blog nechte jiným.

Nevíte, o čem psát a co na blog dát a jen chcete dohnat ostatní, protože už svůj blog mají? Inu, nezbývá než si raději nechat zajít chuť. K ničemu by to stejně nevedlo.

A poslední. Na blog si musíte sem tam udělat chvíli čas. Nejhorší blogy jsou totiž ty, které zejí prázdnotou, a poslední příspěvek je už rok starý. Na čtenáře to pak může působit jako oschlé uzeniny u řezníka… to je lepší blog raději „zaříznout“.

Dostali jste se až sem a po vlastní konstruktivní kritice jste stále přesvědčeni, že to má smysl? Tak to je paráda, protože právě teď jste si otevřeli další možnost, jak si pomoct v prodejích.

Teď tedy chvíli vyčkejte a v příštím článku vám povíme a názorně ukážeme, co by takový správný blog měl mít a naopak, co můžete vypustit.